Dopravníky palet
Zařízení určená pro horizontální dopravu palet, a to jak prázdných, tak plných. Nabízíme nejen standardní válečkové a řetězové dopravníky pro dopravu v přímém směru, ale i speciální dopravníky zajišťující změnu směru dopravy – točny, střídače a převážecí vozíky.
Válečkový dopravník palet je koncipován jako modulární systém sloužící k přepravě plných palet nebo prázdných palet bez nákladu. Dopravník nabízíme v různých provedeních dle konkrétních požadavků zákazníka.
Použití: Na Europalety 1200 x 800 mm, Chep palety nebo půlpalety 800 x 600 mm (Düsseldorf).
Nosnost palety s nákladem o hmotnosti až 2.000 kg.
Kotoučové dopravníky
Povaha a hmotnost kusového zboží určují šířku dopravníku a rozteč kotoučů.
Jednotlivé kusy mají ležet alespoň na třech osách s kotouči.
Kotouče: z plastu nebo oceli o průměru 48 mm, ocelová osa o průměru 8 mm
Konstrukce rámu: pozinkovaný profil se třemi řadami otvorů.
Níže usazené osy kotoučů umožňují postranní vedení dopravovaných kusů bočnicemi.
Profily mají kryté strany (kabelový kanál) a na koncích plastové kryty.
Maximální nosnost 100 kg/m v závislosti na uspořádání kotoučů a rozteči os a podpěr.
Bezproblémová montáž dodatečných zařízení jako postranního vedení, koncového dorazu, přestavitelných podpěr.
Válečkové dopravníky
Válečkový dopravník slouží k dopravě kusového zboží až do hmotnosti 200 kg. Zařízení nabízíme v různých provedeních dle konkrétních požadavků zákazníka.
Použití
Na krabice, kartony, treje, balení ve fólii, přepravky a další zboží.
Výhody:
robustní konstrukce, tichý chod
Konstrukce
Válečkový dopravník kusového zboží je tvořen ocelovým rámem svařeným z profilů tvaru C. Rám je opatřen stavitelnými nohami s výkyvnou antivibrační patkou. Na bočnicích je zpravidla připevněno stavitelné zábradlí nebo kluzné vedení.
Válečky jsou upevněné na hřídelích v bočnicích rámu, poháněny mohou být 3 způsoby:
- pohon pomocí plochého, popř. klínového řemenu – umožňuje regulaci tažné síly a tím i snadnou akumulaci zboží
- pohon pomocí provazovaného řetězu vedeného přes řetězová kola na koncích jednotlivých válečků
- pohon pomocí průběžného řetězu vedeného přes řetězová kola na koncích jednotlivých válečků
Použita je převodovka SEW Eurodrive.
Materiál a povrchová úprava
Válečky jsou vyrobeny z ocelových trubek s povrchovou úpravou zinkováním. Lze zvolit také plastové nebo pogumované válečky.
Rám je standardně opatřen 2 nátěry, za příplatek možnost práškového lakování nebo pozinkování. Barva dle přání. Za příplatek nabízíme také dopravníky v nerezovém provedení.
Řetězové dopravníky
Řetězové dopravníky jsou určeny pro přepravu předmětů větších rozměrů (např. palety, velké boxy, objemný materiál). Velmi často jsou aplikovány v průmyslové výrobě. V závislosti na přepravovaném produktu mohou řetězové dopravníky čelit stejně obtížným provozním podmínkám jako válečkové dopravníky. Dopravní element je u této řady tvořen řetězem, a to plastovým nebo ocelovým. Tyto řetězy jsou uloženy ve speciálních plastech pro snížení tření a opotřebení při provozu dopravníku. Konstrukce dopravníků je z nerezové nebo práškově lakované oceli.
Nůžkové dopravníky
Informace
- nepatrná spotřeba místa ve složeném stavu
- kusové zboží se může dopravovat vodorovně nebo se sklonem, který je možno rychle nastavit pomocí výškově stavitelných noh
- dopravník lze tvarovat do zatáček až 180°
- výška dopravníku plynule stavitelná od 655 do 1000 mm
- celková šířka dopravníku 620 mm
- dopravované zboží má ležet alespoň na třech válečkových osách, pak sleduje dráhu dopravníku bez postranního vedení
- všechna kola dopravníku lze zabrzdit
- plastové rolny (kotouče) jsou vyrobeny z polyamidu, který je velmi odolný vůči otěru. Tyto rolny jsou zároveň vhodné pro použití v potravinářském průmyslu. Průměr rolny je 49mm. Barva rolny - modrá.
- nosnost je uváděna vždy mezi 2 nohami
Válečky v dopravníku
Plastové válečky jsou osazeny ložiskem, které je uloženo v distančním kroužku z polyamidu. Vlastní váleček je z PVC. Průměr válečku je 50 mm. Barva válečku - tmavě šedá.
Kovové válečky jsou osazeny ložiskem, které je uloženo v distančním kroužku z polyamidu. Vlastní váleček je z oceli, povrch zinkochromátován. Průměr válečku je 52 mm. Barva válečku - stříbrná.
Pásové dopravníky
Pásový dopravník je strojní zařízení – dopravní prostředek z kategorie dopravníků, který je používán zejména k přepravě sypkých či polotekutých hmot na kratší vzdálenost. Může se ale jednat i o přepravu jednotlivých menších předmětů, např. zavazadel, balíků apod.
Stroj se skládá zpravidla z dlouhého rámu respektive nosné konstrukce stroje, na které jsou upevněny otočné válečky, které tvoří pevnou pojezdovou dráhu pro pohyblivý (pryžový, textilní, plastový) pás, po kterém se přepravuje příslušný materiál. Pásový dopravník může být konstruován jakožto zařízení určené pro přepravu ve vodorovné poloze (např. doprava sypkého materiálu, užívá se ponejvíce v povrchových dolech) nebo pro dopravu v poloze šikmé (např. doprava písku či štěrku na stavbách či doprava drceného kamene v kamenolomech). Pohon pásu stroje obstarává obvykle asynchronní elektromotor přes poháněcí buben, na kterém je dopravní pás nasazen. Moderním řešením pohonu pásových dopravníků je pohon prostřednictvím bubnového motoru (elektroválce). Pohon bubnovým motorem přináší prostorově úsporné řešení, zjednodušení konstrukce dopravníku a minimální náročnost na údržbu. Kromě přímých pásových dopravníků jsou vyráběny i pásové oblouky a pásové spirály.
Destičkové dopravníky
Destičkové dopravníky jsou určeny převážně k přepravě kusových výrobků různých vlastností . Jsou vhodné jak k samostatnému použití, tak pro zástavbu do větších dopravních celků, popř. výrobních a montážních linek. Konstrukce dopravníků umožňuje řešit několik tvarových úseků linky (zatáčky, lomené úseky apod.) skrze jeden pohon. Vyznačují se lehkou a pevnou konstrukcí , moderním designem a velkou variabilitou provedení.
Rolničkové dopravníky
Zařízení určená pro horizontální dopravu
Dopravníkové točny
používají se pro změnu směru hlavně u palet přepravovaných válečkovými dopravníky